Wednesday, March 13, 2013

Hari Untuk Dia


"Cenderawasih lalu aku serukan, nyanyikan lagu malam beradumu.."

Keterbukaan seharian aku belakangan ini begitu asyik. Memang iya, aku sudah kurang menghasil sebaik baik rupa perhatian pada dia. Kehidupan aku sudah beza. Seiya sekata hati yang mahukan keberjayaan dalam titik titik masa supaya jangan berterusan dungu lewa seperti di suatu ketika dulu. Kehidupan harus lebih ke hadapan. Untuk dinilai dan dihormati manusia manusia keliling. Inikan dia, menanti dengan setia. Bukan satu perkara asing yang dulu mula mula baru bersama. Kerling bila nyata aku tak perhatikan dia. Andai lubuk lubuk jauh dalam. Senang nanti aku isikan. Salah sendiri, langsung sunyi bersendiri. Bila datang kerja kerja, senang aku tatang bagai minyak yang penuh dalam secangkir gelas kaca. Kadang kadang tidak juga kemas, terjuir sedikit minyaknya ke luar bibir gelas. Yang pokoknya berjaya di letak atas meja; hidang. Jadi hari, pagi, menjadi, saja aku buat kan untuk dia. Biar senang hatinya walau secankir kata..

1 comment:

  1. manis katanya manis sususannya...ayat saja sudah cukup menceritakan hampir semuanya..walau sepatah perkataan kuasanya sgt hebat utk mengambarkan sesuatu....terima kasih abg... <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...